Kuruculuğunu Yunanistan Selanik 2nd Primary School of Thermi Okulu Sınıf Öğretmeni Pavlos Stagkonis'in yaptığı, Yunanistan,Hırvatistan, İtalya, Romanya, Gürcistan, Portekiz, Ürdün ve Türkiye'den ortak okullardan öğretmen ve öğrencilerin yer aldığı "Living in Yesterday and Today" adlı e-Twinning projesine, okulumuz Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Reyhan ŞEKER YAZICI'nın rehberliğinde 7/A, 6/B ve 8/C'den 11 öğrenci katıldı.
Bu eTwinning projesi, 12-15 yaş arası öğrencileri yaratıcı ve iş birliğine dayalı etkinlikler aracılığıyla Yapay Zeka (AI) ile tanıştırmaktadır. Katılımcılar, AI'nın eğitim, kültür ve iletişimde nasıl kullanılabileceğini keşfederken, etik etkileri ve gelecekteki etkileri üzerine de kafa yormaktadırlar. Avatar, dijital sanat, iş birliğine dayalı şiirler, sanal müzeler ve AI tarafından üretilen hikayeler oluşturma gibi uygulamalı görevler aracılığıyla öğrenciler dijital okuryazarlıklarını, yaratıcılıklarını ve ekip çalışmalarını geliştirmektedirler. Proje, sınıfta AI araçlarının anlamlı kullanımını teşvik ederken, eleştirel düşünmeyi, kültürlerarası anlayışı ve sorumlu dijital davranışı da desteklemektedir.
Dijital Yeterlilik: Çeşitli yapay zeka destekli araç ve platformları (örneğin, görüntü oluşturucular, sesli avatarlar, etkileşimli haritalar, video düzenleyiciler) kullanma becerisini geliştirin. Yapay zekanın nasıl çalıştığını ve günlük uygulamalarda, medyada ve iletişimde nasıl kullanıldığını anlayın. Güvenli, eleştirel ve sorumlu çevrimiçi davranışlar sergileyin.
Eleştirel Düşünme ve Medya Okuryazarlığı: Yapay zeka tarafından üretilen içeriğin güvenilirliğini, önyargısını ve potansiyel risklerini analiz edin ve değerlendirin. Yapay zekanın toplumdaki etik etkilerini (örneğin gizlilik, önyargı, yanlış bilgi) düşünün. İnsanlar ile yapay zeka tarafından üretilen yaratıcı çalışmaları (örneğin şiirler, müzikler, hikayeler) karşılaştırın ve kalitesini ve özgünlüğünü değerlendirin.
İletişim ve İşbirliği: Paylaşılan çizgi romanlar, videolar, dijital posterler ve şiirler gibi ortak etkinlikler aracılığıyla farklı ülkelerden akranlarınızla iş birliği yapın. Özgün, proje tabanlı durumlarda bir iletişim aracı olarak İngilizceyi pratik edin. Saygılı bir dijital ortamda fikirlerinizi ifade edin, fikirlerinizi paylaşın ve yapıcı geri bildirimlerde bulunun.
Yaratıcılık ve Yenilik: Yaratıcı ifadeyi geliştirmek için yapay zeka araçlarını kullanın (örneğin yapay zeka hikayeleri, avatarlar, yapay zeka ile harmanlanmış tarifler, sanal müzeler oluşturmak). Geleneksel kültürel öğeleri modern yapay zeka uygulamalarıyla birleştirin (örneğin yapay zeka kullanarak halk oyunlarını veya kostümleri yeniden düzenlemek).
Kültürel Farkındalık ve İfade: Dijital medyayı kullanarak ülkelerinin kültürel unsurlarını (kostümler, yemekler, anıtlar, gelenekler) tanımlayın ve sunun. Yapay zekânın kültürel mirası yeni yollarla korumak, yeniden düzenlemek veya sunmak için nasıl kullanılabileceğini keşfedin.
Sosyal ve Medeni Yeterlilik: Güvenli ve kapsayıcı bir çevrimiçi öğrenme topluluğuna aktif olarak katılın. Uluslararası iş birliği yoluyla kültürel çeşitliliğe saygı gösterin ve farklı bakış açılarını takdir edin. Projenin genel amacı, öğrencilerin Yapay Zeka'nın kişisel ve akademik yaşamlarındaki potansiyelini ve sınırlamalarını anlayan, bilgili, sorumlu ve yaratıcı dijital vatandaşlar olmalarına yardımcı olmaktır.
Öğrencilerimiz projede yapay zeka kavramları ile ilgili farkındalık anketine katıldılar. Öğrencilerimize başarılar dileriz.