Ülke genelinde resmî ortaokullar ve imam hatip ortaokulları arasında “Sıradaki Astronot Ben Olmalıyım, O İş Bende!” konulu kompozisyon yarışması düzenlenmiştir.
Başlangıç Tarihi: 12.02.2024
Bitiş Tarihi: 26.04.2024
Katılacak öğrencilerimize başarılar dileriz.
AMACI:
a. Öğrencileri bilim ve uzay keşiflerine karşı daha fazla ilgi duymaya teşvik etmek,
b. Öğrencilerin uzaya ve astronominin önemine dair farkındalığını artırmak,
c. Öğrencilerin astronomi ve uzay bilimlerine bakış açılarını genişletmek,
ç. Öğrencilere evrenin genişliği, galaksiler, yıldızlar, gezegenler ve diğer uzay fenomenleri hakkında bilgi edinme fırsatı sunmak,
d. Öğrencilere astronominin temel prensiplerini anlamaları için bir şans sağlayarak bilimsel meraklarını geliştirmelerine yardımcı olmak,
e. Öğrencilerin ilgi ve becerilerini keşfetmelerini sağlamak.
SIRA NO |
FAALİYET TAKVİMİ |
BAŞLANGIÇ |
BİTİŞ |
1. |
İl millî eğitim müdürlüklerince yarışmanın okullara duyurulması |
12.02.2024 |
13.02.2024 |
2. |
Düzenlenecek olan yarışmanın okul müdürlüklerince öğrencilere duyurulma süresi |
13.02.2024 |
16.02.2024 |
3. |
Eserlerin okul müdürlüklerinde toplanması |
18.03.2024 |
20.03.2024 |
4. |
Eserlerin okul müdürlüklerince değerlendirilmesi ve ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilmesi |
20.03.2024 |
22.03.2024 |
5. |
İlçe millî eğitim müdürlüğünce eserlerin değerlendirilmesi ve il millî eğitim müdürlüklerine gönderilmesi |
25.03.2024 |
29.03.2024 |
6. |
İl millî eğitim müdürlüğünce değerlendirilmesi, komisyon tarafından düzenlenen tutanak ile birlikte Millî Eğitim Bakanlığına gönderilmesi |
01.04.2024 |
05.04.2024 |
7. |
Millî Eğitim Bakanlığına gönderilen eserlerin değerlendirilmesi |
15.04.2024 |
18.04.2024 |
8. |
Dereceye giren eserlerin ilanı |
18.04.2024 |
19.04.2024 |
9. |
Millî Eğitim Bakanlığında değerlendirilen eserlerin sergilenmesi ve ödül töreni |
22.04.2024 |
26.04.2024 |
a. Öğrenciler tarafından hazırlanmış olan eserler okul müdürlüklerine teslim edilecektir.
b. Okullarda “kompozisyon” dalında üretilen eserler Türkçe, “resim” dalında üretilenler ise ilgili öğretmenlerden oluşturulacak komisyon tarafından değerlendirilecektir.
c. Okul müdürlüklerinde kurulan komisyon tarafından yarışmaya katılan öğrencilerin hazırlamış oldukları eserlerin özgün olmadığı tespit edilenler tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmayacaktır.
ç. Okul Müdürlüğünce kompozisyon ve resim dallarında başarılı görülen eserler tutanakla onaylanarak ilçe millî eğitim müdürlüğüne teslim edilecektir. (Faaliyet Takvimi: 7/4. sıra)
d. Okullardan gelen eserler ilçe millî eğitim müdürlüğünce kurulacak komisyonlar tarafından değerlendirmeye alınacak ve eserler il millî eğitim müdürlüklerine tutanakla teslim edilecektir. (Faaliyet Takvimi: 7/5. sıra)
e. İl millî eğitim müdürlükleri tarafından ilgili millî eğitim müdür yardımcısı veya şube müdürünün başkanlığında, ilgili öğretmenlerinin bulunduğu İl Değerlendirme Komisyonu oluşturulacak; ilçelerden gelen eserler Değerlendirme Komisyonu tarafından değerlendirmeye alınacak ve başarılı sayılan eserler Ek-1 doğrultusunda düzenlenen tutanak ile Bakanlığımıza gönderilecektir. (Faaliyet Takvimi: 7/6. sıra)
f. Resimlerin PTT kargo hizmeti aracılığı ile (Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Atatürk Bulvarı 06648 Bakanlıklar/ANKARA) adresine gönderilecektir.
g. Eserler ayrıca bilgisayar ortamında word programında 12 punto Times New Roman yazı tipinde A4 kâğıt formatında yazılarak DYS sistemi ile de gönderilecektir. Tarayıcı (scanner) ile PDF, JPG vb. gibi dosya uzantılı olarak gönderilmeyecektir.
ğ. İl birincisi olan eserler, il değerlendirme komisyonu tarafından tutanaklaonaylanarak Bakanlığımıza gönderilecektir. Tutanaksız gönderilen eserler derecelendirmeye alınmayacaktır.
h. İl birincisi olan eserin dışındaki (ikinci, üçüncü, mansiyon vb.) diğer eserlerin Bakanlığımıza gönderilmesi halinde seçici kurul tarafından değerlendirmeye alınmayarak bu konuda hiçbir kurum veya şahsa iadesi yapılmayacak ve bu konuda hak iddia edilmeyecektir.
ı. Bakanlığımıza ulaşan eserler sahiplerine iade edilmeyecek ve katılanlar tarafından üzerinde hiçbir hak talep edilmeyecektir.
i. Düzenlenecek yarışmada her dalda ilk üçe giren eserlerin sahibi olan öğrenciler ve mansiyon alanlar aşağıdaki şekilde ödüllendirilecektir:
DALLAR |
DERECELER |
ÖDÜLLER |
RESİM |
Birincilik Ödülü |
Dizüstü Bilgisayar |
İkincilik Ödülü |
Tablet |
|
Üçüncülük Ödülü |
Akıllı Saat |
|
Mansiyon |
Bluetooth Kulaklık |
|
KOMPOZİSYON |
Birincilik Ödülü |
Dizüstü Bilgisayar |
İkincilik Ödülü |
Tablet |
|
Üçüncülük Ödülü |
Akıllı Saat |
|
Mansiyon |
Bluetooth Kulaklık |
1) KOMPOZİSYON YARIŞMASI
Konusu: “Sıradaki Astronot Ben Olmalıyım, O İş Bende!”
Yarışma şartları:
a. Yarışmanın hedef kitlesi resmî ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler.
b. Yarışmaya katılacak kompozisyonlar (A4) dosya kâğıdına ve iki sayfayı geçmeyecek şekilde 12 punto büyüklüğünde bilgisayarla veya okunaklı el yazısı ile yazılacaktır.
c. Eserler şeffaf poşet dosyalara yerleştirilecektir.
ç. Kırışmış, lekelenmiş ve yıpranmış eserler kabul edilmeyecektir.
d. Teslim tarihinden sonra Bakanlığımıza ulaşan eserler değerlendirmeye alınmayacak ve postadan doğabilecek gecikmeden dolayı Genel Müdürlüğümüz sorumlu tutulamayacaktır.
e. Yarışmaya katılacak öğrenciler kompozisyonlarını kaleme alırken kendi bilgi, duygu ve düşüncelerini işleyeceklerdir. Öğrencilerin eserleri, Türkçe öğretmenleri gözetiminde ders ortamında yazdırılacaktır.
f. Tüm öğrenciler için Katılım Formu ve Taahhütnamede (Ek-2), Açık Rıza Onayında (Ek-3) ve Veli Muvafakat Belgesinde (Ek-4) yer alan veli izin onayı bölümlerinin doldurulması ve veli tarafından imzalanması zorunludur.
g. Eserler incelenirken değerlendirme ölçütleri aşağıdaki gibi olacaktır.
Değerlendirme Ölçütü |
|
Başlık (başlığın konuyla ilişkisi, başlığın anahtar sözcüklerden oluşması) |
20 puan |
Anlatım düzeni Giriş :Ana fikri tanıtan anlatım, sunuş açıklığı, etkileyicilik, Gelişme :Ana fikrin açıklanması, ana fikre ulaşmadaki düşünce zinciri, yardımcı fikirlerin ana fikri desteklemesi, Sonuç :Ana fikri bir sonuca götürme, yeni fikirlerle destekleme |
20 puan
|
Anlatım zenginliği (sözcük kullanımı ve yerindeliği, cümle yapıları, paragraf arasındaki geçişler) |
20 puan |
Yazım kurallarına uygunluk (Yazım, söz dizimi, noktalama, paragraf düzeni) |
20 puan |
Bir bütün olarak yazılı anlatım (verilmek istenen mesaj)
|
20 puan |